دقیقا تعیین کنید در چه کسب و کاری هستید؟

دقیقا تعیین کنید در چه کسب و کاری هستید؟

واقعاً تعجب‌آور است که تعداد زیادی از افراد با این که از صبح تا شب مشغول کسب و کارشان هستند، ولی دقیقا نمی‌دانند در چه کسب و کاری هستند. دقت کنید که همیشه کسب و کارتان را از دیدگاه مشتری‌تان تعریف کنید. کسب و کارتان را از این دیدگاه تعریف کنید که محصول یا خدمات‌تان چه کاری برای مشتری‌تان انجام‌ می‌دهد. محصول یا خدمات‌تان چه تاثیری بر زندگی و کار مشتری‌تان دارد؟ مشتری با استفاده از محصول یا خدمات شما چه سود مشخصی می‌برد؟
به عنوان مثال روزگاری حمل و نقل در مسیرهای طولانی بیشتر با قطار انجام می‌شد و شرکت‌های خطوط ریلی، کسب و کار خودشان را  “مدیریت خطوط ریلی” تعریف می‌کردند، در حالی که باید به جای آن می‌گفتند: “جابجایی مسافر و بار در مسیرهای طولانی به بهترین شکل ممکن و با مناسبترین قیمت”، اما چون تصویر ذهنی آن‌ها از کسب و کارشان خیلی محدود بود شرکت‌های اتوبوس‌رانی، کامیون‌رانی، کشتی رانی و در نهایت شرکت‌های هواپیمایی وارد عرصه شدند و به ویژه در زمینه‌های پرسودی هم‌چون جابجایی افراد و بسته‌های پستی، بر صنعت راه‌آهن غلبه کردند.
حال، شما از دیدگاه مشتری‌تان در چه کسب و کاری هستید و با توجه به نحوه‌ی پیشرفت امور در صنعت‌تان، در آینده در چه کسب و کاری خواهید بود یا باید در چه کسب و کاری باشید تا در این محیط پر تکاپو و رقابتی دوام بیاورید و پیشرفت کنید؟ اگر تغییرات حیاتی لازم را اعمال کنید تا در زمینه‌ی کاری خودتان پیشرو بشوید، در چه کسب و کاری می‌توانید باشید؟
به یاد داشته باشید بهترین راه برای پیش بینی آینده، خلق کردن آن است. همان طور که مایکل کمی (برنامه ریز راهبردی مشهور) گفته است: “آن ها که برای آینده برنامه ریزی نمی‌کنند، آینده‌ای نخواهند داشت”
هر کسب و کاری که امروز در آن هستید، احتمالاً در سال‌های آینده به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد. وظیفه‌ی شما این است که حاکم بر این تغییر باشید، نه قربانی آن. این که دقیقاً مشخص کنید در چه کسب و کاری هستید و حاضر باشید تغییرات لازم را اعمال کنید تا به یک بازیگر اصلی در این کسب و کار تبدیل شوید، یک کلید اصلی برای رسیدن به سود بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید