بهینه سازی مدیریت کسب وکار

بهینه سازی مدیریت کسب وکار

یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارها عدم اطلاع کافی در مورد شرایط کسب و کارشان است. اینکه آیا این کسب و کار موفق است یا خیر یا اینکه در یک بازه ی زمانی دقیقاً چه میزان سود نصیب کسب و کارشان شده است مواردی است که اغلب صاحبان کسب و کار در  پاسخ گویی به آن ناتوانند.
وقتی شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اطلاع دقیقی از شرایط و آمار کسب و کار خود ندارید، طبیعی است که نمی  توانید در مواقعی که نیاز به تصمیم گیری است درست عمل کنید و با تصمیم گیری های اشتباه رسیدن به موفقیت را به تعویق می اندازید.
مدیر یک فروشگاه باید بداند یک کالا به صورت میانگین با چه میزان سودی به فروش می‌رسد یا روند قیمت خرید و فروش این کالا به چه سمتی است. مدیر فروشگاه باید روند میانگین فروش ماهیانه کالاها را دنبال کند تا حداقل از تغییرات میزان فروش هر کالا اطلاع داشته باشد و در صدد یافتن علت این تغییرات برآید. این اطلاعات به مدیر فروشگاه کمک می‌کند با توجه به سلیقه مشتریان  و سمت و سوی بازار،  از سرمایه خود در بهترین مسیر  استفاده نماید.
پارامترهایی مانند موجودی امن انبار (یعنی میزان کالایی که در حالت عادی مصرف فروشگاه را تامین می‌کند) به مدیر کمک می‌کند اجناس مورد نیاز را تامین کند تا هیچ مشتری و فرصت فروشی از دست ندهد.
اگر اطلاعاتی که در بالا شرح داده شد را در اختیار داشته باشید همیشه می‌دانید که کدام کالا را باید بخرید به چه قیمتی بخرید بهتر است با چه قیمت و چه میزان سودی بفروشید. با توجه به میزان میانگین فروش ماهیانه و حداکثر فروش به چه میزان از کالا باید در انبار داشته باشید تا فروش یا مشتری را از دست ندهید. همه این ها در کنار هم از تفاوت‌هایی است که می‌تواند شما را از رقیبانتان متمایز کند و این تمایز شرط موفقیت کسب و کار شماست.
آیا شما این اطلاعات را از کسب و کار خود دارید؟
جدا از اینکه این اطلاعات و آمار شما را در مدیریت هر چه بهتر کسب و کارتان کمک می‌کنند. برخی از این اطلاعات برای ارائه گزارش‌های رسمی و قانونی مورد نیاز هستند می‌دانید که ملاک عمل ارگانهای قانونی مانند مالیات نیز بر اساس آمار و اطلاعاتی است که شما از کسب و کارتان ارائه می دهید چنانچه آمار شما دقیق و کامل نباشد چه بسا ملزم به پرداخت رقمی  بسیار بیشتر از  مبلغی که به عنوان مالیات به شما تعلق می گیرد شوید.
پس چه بهتر که همه ی اطلاعات موجود به صورت دقیق و با کمترین اشتباه ثبت شوند و در اختیار باشند.
آیا برای در اختیار داشتن این اطلاعات راهکاری دارید؟
جهت  اطلاع از راهکارهای موجود برای دریافت این اطلاعات پیام‌های ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

×
×

سبد خرید