برای کارتان یک رسالت روشن ایجاد کنید

برای کارتان یک رسالت روشن ایجاد کنید

برای کسب و کارتان یک  رسالت روشن ایجاد کنید.
برای این که شما،‌کسب و کار وافرادتان کارآیی بالایی داشته باشید، همه نیاز به یک تصویر ذهنی روشن دارید تا بدانید این کسب و کار به دنبال چیست و به کجا می‌رود. اولین سوالی که باید در هنگام تعیین رسالت‌تان پاسخ بدهید، این است: “اصلا چرا کسب و کار شما وجود دارد؟”
رسالت همیشه باید از این لحاظ تعریف شود که کسب و کارتان چگونه به بقیه‌ی افراد خدمت می‌کند و سود می‌رساند. یک شرح رسالت خوب، شامل روشی است که رسالت از آن راه عملی می‌شود. به علاوه شرح رسالت خوب، شامل معیاری است که شخص سوم بی‌طرفی، بتواند طبق آن ارزیابی کند که آیا این کسب و کار مطابق رسالتی که برای خودش تعیین کرد، پیش می‌رود یا نه.
در بررسی‌های انجام شده  تحلیل‌گران دریافتند که شرکت هایی که در سی سال اخیر جزء بیست درصد برتر هر صنعتی بوده‌اند، ارزش‌ها و اصول مکتوب و روشنی داشته‌اندکه همه از آن‌ها آگاه و به آن‌ها متعهد بوده ‌اند. گذشته‌ از این شرکت‌های موفق شرح رسالتی هم داشته‌اند که همه در مورد آن توافق داشته‌اند. بررسی‌ها نشان داد که سایر شرکت‌ها هم دارای ارزش‌ها و رسالت‌هایی بوده‌اند، اما یا مکتوب نبوده یا هیچ کس نمی‌دانسته  چه هستند.
تعیین یک رسالت مشخص برای شرکت‌تان بر مبنای ارزش‌هایی که به آنها اعتقاد دارید و حاضر نیستید از آنها بگذرید، معادل این است که قبل از ساخت یک بنا، زیر بنای بتونی عمیقی برایش بسازید. آن چه مایه دلگرمی است،‌این است که هر لحظه  که بخواهید می‌توانید برگردید و این زیر بنا را بسازید و شروع کنید به قراردادن آینده‌ی کارتان بر یک پایه‌ی مستحکم.
ارزش‌های سازمانی شما چیست؟ تصویر ذهنی شما برای شرکت‌تان در سال آینده چیست؟ رسالت‌تان چیست و از کجا خواهید فهمید که رسالت‌تان عملی شده یا نه؟ شرکت‌تان از ابتدا به چه دلیلی به وجود آمده است؟ سازمان شما متعهد است چه خدمت بزرگی را به دنیا ارائه کند؟ این‌ها مهم ترین سوال‌ها برای ایجاد یک کسب و کار پر سود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

×
×

سبد خرید